CO NAS WYRÓŻNIA?

W ADE nie ma dzwonków, które odliczają 45 minut. Jedne zajęcia w ADE trwają około 50 minut. Uczniowie mogą na nich zmieniać aktywności, pracować w kilkunastoosobowych grupach różnowiekowych, grupach zaawansowania. W Akademii edukacja zorganizowana jest w sposób umożliwiający każdemu uczniowi osobisty rozwój i robienie we własnym tempie maksymalnych postępów na miarę jego możliwości, skupiająca się na wewnętrznej motywacji, stawiająca na samodzielność, współpracę i odpowiedzialność, wykorzystująca nowoczesne technologie. Każdy uczeń realizuje swój IDER – Indywidualną Drogę Edukacyjnego Rozwoju, o którym dyskutuje ze swoim mentorem i nauczycielami. W Akademii nie ma bieżących ocen cyfrowych, w zamian za to są opisowe informacje zwrotne o postępach ucznia. Realizujemy Program Dobrej Edukacji, nad którym nadzór merytoryczny sprawuje Instytut Dobrej Edukacji. Pracujemy według określonych standardów: podążanie za potrzebami uczniów, opieka mentorska, realizowanie projektów, ocenianie pomagające rozwijać się, naturalne środowisko technologii, przyjazna szkolna przestrzeń, uczenie się poza szkołą, zarządzanie społecznościowe. 

W południe w ADE jest półgodzinna przerwa obiadowa. Wtedy uczniowie korzystają z zamówionych posiłków z zaprzyjaźnionych restauracji lub w kuchni odgrzewają sobie przyniesione obiady z domu, robią tosty. Zajęcia najdłużej trwają do 16.00. Po konsultacjach uczniowie mogą skorzystać z zajęć “PO”, podczas których sami wybierają odpowiednią dla siebie aktywność.

Przestrzeń w Akademii i jej okolice sprzyjają temu, by uczeń mógł pracować w jak najlepszych warunkach oraz w przyjaznym dla siebie otoczeniu.